'Sinds ik een hoofddoek draag, voel ik mij superzelfzeker.'

Soukaïna | Thomas More 🧡 Kunnen zijn wie je bent

🧕🏽 Soukaïna Matoug
🎓 Diploma International Communication and Media
💹 Verkort traject Bedrijfsmanagement
​🔥
Officieel jongerenambassadeur van De Warmste Week

Ontdek het verhaal van Soukaïna ⤵️

“Mijn beide ouders zijn Marokkaans. Ik ben opgegroeid in Belgïe, maar heb veel problemen gehad met identiteit.” Die identiteitscrisis bracht Soukaïna tijdens de eerste coronalockdown op een kantelpunt. “Ik wou geen hoofddoek dragen, tot ik een job zou vinden. Maar toen kwam corona en was er zoveel tijd om na te denken. Stilletjes aan besefte ik dat ik mijn eigen identiteit verloochende.”

En dus begon Soukaïna een hoofddoek te dragen. “Mijn ouders waren echt bezorgd. Wat raar is, want de meeste ouders zijn dan net blij en trots. Maar mijn besluit stond vast.” De docenten en studenten uit haar opleiding maakten er alvast geen big deal van. “Ik kan goed vergelijken. Op school kende iedereen mij eerst zonder hoofddoek. Het is niet omdat ik nu wel een hoofddoek draag dat ik anders word behandeld. Ik voel mij echt included bij Thomas More.”

Door haar verhaal te delen, als jongerenambassadeur voor De Warmste Week, hoopt Soukaïna om vrouwen te inspireren om echt te kunnen zijn wie ze zijn. “Sinds ik een hoofddoek draag voel ik mij superzelfzeker.

Net zoals 20.000 studenten en collega’s kan Soukaïna elke dag zijn wie ze is. Jezelf zijn als geen ander. Daar draait het om bij Thomas More, trotse partner van De Warmste Week 2021🔥
Over De Warmste Hogeschool

Jezelf zijn als geen ander. Daar draait het om bij Thomas More-hogeschool, trotse partner van De Warmste Week 2021🔥

Meer verhalen? Die vind je hier.

Onze radiospot uit 2021 beluisteren? Dat kan je hier